طرز تهیه انواع دامپلینگ در گوشه و کنار دنیا

«دامپلینگ» (Dumpling) غذای بی‌نهایت ساده‌ای است که اشکال و انواع مختلفی دارد و تقریبا در رژیم غذایی بسیاری از کشورها یافت می‌شود. در حقیقت دامپلینگ در دسته غذاهای پیچیدنی‌ نظیر دلمه، دست‌پیچ یا پیراشکی قرار می‌گیرد و از یک تکه خمیر نرم و نازک تشکیل شده است که در داخل آن مواد غذایی مختلفی مثل گوشت، ماهی، میگو، مرغ، سبزیجات یا شیرینی پر شده و به‌روش آب‌پز، سرخ‌شده یا بخارپز درست می‌شود. به این ترتیب، فقط با تغییردادن چند ماده اولیه می‌توانید یک وعده غذا یا اسنک خوشمزه یا حتی یک شیرینی لذیذ داشته باشید.

دامپلینگ سرخ شده با سس

خمیر دامپلینگ از ترکیب سه ماده اصلی آرد، آب و نمک تهیه می‌شود که نوع آرد آن به مدل دامپلینگ بستگی دارد. در حالی که اکثر آن‌ها را می‌توان با استفاده از آرد استاندارد گندم‌ تهیه کرد، برخی دامپلینگ‌ها نظیر دامپلینگ‌های میگو در چین با مخلوطی از آرد گندم و نشاسته گندم آماده می‌شوند.

دامپلینگ‌های شکم‌پر، یک وعده غذایی کامل به حساب می‌آیند؛ اما آن دسته که فقط از یک تکه خمیر تشکیل شده‌اند، معمولا همراه با سوپ، خورش یا غیره سرو می‌شوند. اصل این غذا به کشورهای آسیای شرقی و مرکزی مانند اندونزی، چین، هند، نپال، ژاپن، کره جنوبی و مغولستان برمی‌گردد؛ هرچند که نوع چینی آن از همه معروف‌تر است. جالب اینکه دامپلینگ‌های کشورهای اروپای شرقی اغلب با کره سرخ و پخته می‌شوند؛ در حالی که در کشورهایی آسیایی معمولا آن‌ها را به یک سس غلیظ آغشته می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *