طرز تهیه پاستا آلفردو

سبک زندگی این روزها ما را بیشتر از گذشته به سمت غذاهای ساده و هم چنین غذاهای سایر ملل می کشاند و بیشتر افراد تمایل به خوردن غذاهایی با طعم های جدید دارند. پاستا یکی از غذاهای پرطرفدار ایتالیاست که در حال حاضر می توانید آن را در منو فست فود ها، رستوران های ایتالیایی و کافه ها مشاهده کنید.

پاستا انواع مختلفی دارد و ۳۵۰ شکل مختلف برای آن آورده‌اند. جالب است بدانید ماکارونی، لازانیا، اسپاگتی و فوسیلی، همگی، ازجمله‌ی پاستاها محسوب می‌شوند.

پاستا را به ‌دو صورت خشکانده و تازه مصرف می‌کنند. درواقع پاستای خشکانده همان پاستای بسته‌بندی است که اغلب در سوپر مارکت‌های مختلف دم‌دست‌مان پیدا می‌کنیم، اما پاستای تازه را معمولاً در خانه درست می‌کنند.

طرز تهیه پاستا  آلفردو بسیار ساده است و وقت چندانی از شما نمی گیرد. این غذا کاملا ایتالیایی بوده و از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایتالیا می باشد .دستور پخت پاستا بسیار ساده است اما در طول زمان دستخوش تغییراتی نیز شده است و یا گاهی افراد با توجه به ذائقه خود تغییراتی در آن ایجاد می کنند و یا مواد آن را کم و زیاد می کنند که این موضوع کاملا سلیقه ای است. اگر شما هم طرفدار این غذای خوشمزه هستید این مطلب را از دست ندهید.

مهم‌ترین عامل خوشمزه‌شدن پاستا آلفردو سس آن است. برای تهیه پاستا آلفردو ابتدا به سراغ سس آلفردو خواهیم رفت و سپس طرز تهیه پاستا آلفردو را توضیح خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه سس پاستا آلفردو :

  1. کره: یک قالب ۵۰گرمی
  2. خامه: یک بسته
  3. سیر خردشده: یک حبه
  4. پنیر پارمزان رنده‌شده: یک‌ونیم پیمانه
  5. جعفری ریزشده تازه: یک پیمانه
  6. فلفل سیاه  و نمک: به‌مقدار دلخواه

– برای تهیه سس پاستا آلفردو ابتدا یک تابه‌ی متوسط انتخاب کنید و کره را در آن با حرارت ملایم ذوب کنید.

– نمک و فلفل را به کره‌ی ذوب‌شده اضافه کنید و حدود ۱۰ ثانیه تفت دهید. سپس سیر را له کنید و تفت دهید.

– خامه را اضافه کنید و این ترکیب را مدام هم بزنید و اجازه دهید کناره‌های مایه‌ی شما جوش بزند.

– پنیر پارمسان را اضافه کنید و اندکی هم بزنید؛ سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خوب به هم دست بدهن

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *